Bättre Lean för service och tjänster, 7,5 hp
För effektivare tjänster och administration
I den här utbildningen får du lära dig att identifiera förbättringspotential i tjänsteprocesser och förstå hur man kan genomföra systematiska förbättringar.
Upplägget är gjort för grupper av yrkesverksamma individer - på olika nivåer - från företag, organisationer, kommuner och myndigheter.
Några frågor som du får svar på under kursen:
- Vad är den grundläggande filosofin bakom Lean inom administration, service och tjänster?
- Hur använder vi de grundläggande verktyg som ger en effektivare tjänsteproduktion?
- Hur eliminerar vi de aktiviteter som inte är värdehöjande och hur minskar vi aktiviteters ledtider i vår egen organisation?
- Hur kan vi, inom offentlig sektor, värdera och tillfredsställa kundönskemål inom ramen för uppdraget?
- Hur kan vi, inom företagsmässig verksamhet, reagera snabbare på nya interna och externa kundbehov?
Om utbildningen
Utbildningen omfattar 7,5 högskolepoäng som du läser på kvartsfart under hösten 2022.
Fysiska träffar på Vetlanda Lärcentrum tisdagar klockan 15.00-18.00, med undantag för laborationstillfällen som tar längre tid i anspråk.
Du och dina studiekamrater deltar i kortare föreläsningar, seminarier och diskussioner. Detta varvas med praktiska övningar i form av beskrivningar, analyser och förbättringsarbeten i den egna verksamheten.
Ansvarig för utbildningen är Högskolan i Borås.
Förkunskapskrav
Grundläggande behörighet.
Anmälningskod
HB-11922
Anmälan
Anmälan görs via antagning.se under perioden 15 mars till 19 april 2022.
Via länken nedan anmäler du dig till utbildningen och efter sista anmälningsdag kan du även se om du kan göra en sen anmälan.
Till anmälan på antagning.se>> Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.